SMM – Маркетинг чрез социални мрежи
През последните няколко години маркетингът в социалните мрежи (SMM – Social Media Marketing) се превърна в основен елемент от инструментариума на всеки бранд, който желае да се наложи в онлайн пространството. Благодарение на него, бизнесът има реалната възможност да стъпи на нови пазари, да затвърди връзката си с настоящи и да изгради такава с нови клиенти, да подсили репутацията си – и всичко това без да се налага да влага баснословни суми в реклама и промоционални материали.
Facebook, YouTube, Twitter, Snapchat, Instagram отдавна се превърнаха в едни от най-големите и доходоносни канали за редица брандове, носещи приходи от милиарди долара на годишна база.
Защо трябва бизнесът ни да присъства в социалните мрежи?
- защото настоящите ни и потенциални клиенти прекарват свободното си време там, следователно ние имаме още една възможност да ги таргетираме
- защото конкурентите ни вече са там
- дава възможност за изграждане на здрава връзка с клиентите и събиране на отзиви за услугите и продуктите ни (нещо, което е трудно при развиването на бизнеса офлайн)
- можем да изградим имидж и разпознаваемост сред аудитория, която иначе не бихме имали възможността да достигнем
- още една възможност да градим мрежа от лоялни последователи и клиенти
- можем да промотираме бизнеса и услугите си без да разполагаме с огромен бюджет както при традиционната реклама
- много по-лесно и бързо можем да правим проучвания на база клиентски желания, нагласи, пазарна структура и търсения.
Какво е важно да знаем преди за започнем със социалните медии?
- важно е да знаем в кои социални мрежи се намира нашата аудитория. Не нито възможно, нито добра идея да се хвърлим във всеки един от социалните канали, просто защото ги има. Старателното и задълбочено предварително проучване на клиентските профили би ни насочило най-добре към правилните канали.
- веднъж създаден, профилът ни социалните мрежи задължително трябва да се поддържа редовно.
- нужно е да сме наясно с целите, които искаме да постигнем чрез социалните мрежи – били те увеличаване на продажбите, установяване на директна комуникация с клинетите, градене на онлайн репутация, стъпване на нови пазари или повишаване на разпознаваемостта на бранда
- тонът на комуникация с аудиторията и поднасяното съдържание са от огромно значение.
С какво можем ние да ВИ помогнем?
- Базирайки се на профилите на вашите клиенти, екипът ни може да ви насочи към правилния социална мрежа и да ви помогне да направите и развиете успешно вашия бизнес акаунт.
- Нашите експерти социални мрежи ще ви дадат ясни напътствия за тона с който брандът ви да разговаря онлайн и ще ви помогнат с изграждането и оформянето на контент стратегията за всеки отделен канал.
- Тъй като голяма част от бизнесите нямат време и свободни ресурси, нашите мениджъри социални мрежи могат да поемат управлението на профилите Ви.
- осланяйки се на опита ни, можем да ви помогнем при провеждането и анализа на рекламни кампании там.